2011年6月21日火曜日

amazonからの連絡

取引のメールも来たので、決済が完了しているように見えたが、

翌日下記のメールが届いていた。



Greetings from Amazon.com.

Unfortunately, we are currently unable to process your pending order(s), including order 105-4318672-2623402. To avoid cancellation of your order(s), we request that you fax us a copy of the billing statement associated with the debit or credit card provided as payment. Our fax number is 001-206-266-1838 when faxing from outside the US, or 206-266-1838 from within the US. This statement should include the following information:

* Name as it appears on your credit or debit card
* Address on file with the card issuer
* The customer service phone number for your financial institution.

On your fax, please provide the email address used when placing your order and the order number you received in your email confirmation.

Do note that the statement must be sent via fax as we are unable to interpret attachments via email. Please also note that you will be unable to access your Amazon.com account as it has been placed on hold us shou receipt of your fax. Please do not place a new order or open a new account as this may result in additional delays.

If you are unable to send the fax, please ask the issuer of your debit or credit card to contact us so we may verify your account details. The card issuer can reach us via the above fax number. The fax should include the name, phone number and fax number of a specific representative with whom we can correspond if necessary.

Please don't hesitate to email us should you have any questions, and thank you for your interest in shopping at Amazon.com.


Sincerely,

Account Specialist
Amazon.com
http://www.amazon.com
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FAXなんてできないし、キャンセルでもまぁしょうがないや

とスルーして、USレノボダイレクトからの購入を検討する。

USレノボの決済方法は3つ

1.現金
2.PayPal
3.amazon Payment

現金は振り込み手数料が高いことことや、問題があったときに
直接やりとりが発生しそうなのでパス。
PayPalで決済しようとしたら、この時間帯は使用できません。
みたいなエラー?だったと思う。

断念

他の個人輸入した人を見るとどうやらamazonPaymentからしか
決済できないように記載されていたので、同じ様にamazonPaymentから
決済するようにした

すると。。。。

amazonPaymentを使用するためにログインするIDが使えない!!
最初はパスワード忘れたかな?と思ってパスワードの再発行は
できるが、結局そのIDでログインできませんでした。(今現在も。。。)
仕方なく、再度IDを作ることに。。。(前のメールに作っちゃダメって書いてあったのにねw)

その後は順調に決済手続きもでき、USレノボからもメールが届きました。
ステータスも確認できオーダー通っているようです。

ところが。。。

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